Influencer Marketing Seyahat Fikirlerinizin Oluşmasında Rol Alıyor

Influencer Marketing Seyahat Fikirlerinizin Oluşmasında Rol Alıyor

Geçmişte bir ürünün pazarlaması söz konusu olduğunda tam hakimiyet hakkına sahip olan geleneksel medya günümüzde geri plana taşındı ve teknolojinin de gelişmesiyle birlikte firmalar ürün ve hizmetlerini pazarlamak için sosyal medya üzerinden pazarlama stratejilerine yöneldiler. Geleneksel medyadan oldukça büyük bir pay kapan sosyal medya kanallarında yayınlanan içerikler kullanıcılara anında ulaşmaya başladı. Bu durum da influencer pazarlamayı doğurdu.

Influencer Ne Demektir?

Son yıllarda günlük kullandığımız kelime dağarcığımıza yeni bir isim eklendi; Influencer. Birçoğumuzun hayatının vazgeçilmezi haline gelen sosyal medya daha önceden bildiğimiz ve alıştığımız tüm geleneksel yöntemlerin etkisini yitirmesine neden olmasının yanı sıra aradığımız ya da görmek istediğimiz tüm içeriklere anında ulaşmamızı sağladı. Bu durum haliyle birçok yeni gelişmeyi de beraberinde getirdi. Ayrıca sosyal ağların elektronik sözlü iletişimde hayli önemli bir yere sahip olduğunu ve sosyal medyanın tüketicilerin satın alma kararlarında da bir o kadar etki taşıdığını aktaralım. Telefonumuza indirdiğimiz sosyal medya uygulamalarının her birinde markaların reklamlarını görmenin de haricinde takip ettiğimiz bol takipçili kullanıcıların markalı içerikleri sayesinde ‘influence’ edildik. İşte bunu sağlayan sosyal medya kullanıcılarına influencer deniliyor.

Daha geniş bir açıklama yapacak olursak influencer, sosyal medya kanallarında belirli bir takipçi alt limitinin üzerine çıkmış, popülerliği olan bu durumun da etkisiyle kitlesini etkileme imkanına sahip olan kişilere deniliyor. Markalar da bir influencer aracılığıyla ulaşmak istedikleri hedef kitlelerine kolaylıkla ulaşabiliyor ve belirlediği pazarlama stratejisine göre hareket edebiliyorlar.


Dijital Pazarlama Avucumuzdan Yaşamımıza Akıyor

Dünya nüfusunun yarısından fazlası her gün interneti kullanıyor ve bu kişilerin büyük bir bölümü yine her gün Instagram, Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin gibi sosyal medya kanallarını ve blogları takip ediyor. Bu da dijital medyayı milyonlarca kişinin hem ürettiği hem de tükettiği bir yapı olarak karşımıza çıkarıyor. Diğer yandan bu kanallar sözlü iletişim için de tam bir fırsat kaynağıdır. Kişisel deneyimlerin yanı sıra ister normal kullanıcı olsun ister fenomen/İnfluencer olsun bir markaya ait ürün veya hizmet hakkındaki düşüncelerinin de paylaşılmasına olanak sağlar.

Influencer’lar sosyal medya kanallarında kendi seçtikleri alan üzerinden düzenli içerik üreterek ilgili kullanıcıların dikkatini çekerek bir süre sonra milyonları bulan kişiden oluşan kocaman bir kitleye sahip olurlar. Bu kategoriler arasında moda, güzellik, kültür-sanat, turizm, gıda ve dekorasyon gösterilebilir. Bu dijital etkileyicilerin paylaşmış oldukları içerikler özgün, güvenilir ve sürekli olursa takipçi kitleleri buna oranla artar.


Influencer’lar Turizmde de Etkili

Kendimize bakacak olursak birçoğumuz sosyal medyayı keyifli vakit geçirme eyleminin de haricinde günlük planlamalarımızı yapmak için de kullanmaya başladı. Alacağımız kitabı buradan inceliyor, etkinlik tarihlerini burdan kaydediyor hatta market indirimlerini bile sosyal medyadan öğreniyoruz. İşler bu kadar ilerlemişken seyahat planlamalarımızı yaparken de bu platformların bize sağladığı olanaklardan faydalanıyoruz. Tatil için seçtiğimiz yeri gidince tanır öğrenirim demek yerine daha önceden deneyimlemiş kişilerin yorumlarına mutlaka göz atıyoruz. Bunun için blog sayfalarını okuyor, hashtag’ler ile gitmeyi planladığımız yeri iyice araştırıyoruz. Bunları yaparken de özellikle güvendiğimiz influencer’lara bakmayı tercih ediyoruz. Bu nedenle de markalar dijital ayak izlerini sağlamlaştırmak ve olumlu algı yaratmak için influencer pazarlama stratejilerini kullanıyorlar.


Turizm Birebir Etkileşim Üzerinde Kuruludur

Sosyal medyadan edindiğimiz yorum ve bilgilerin kararlarımızı almada oldukça önemli olduğunu söyleyebiliriz. Bu durumda markaların sosyal medya üzerinde pozitif izlenim bırakmaları oldukça önemlidir. Bu durumu turizm üzerinden inceleyecek olursak turizm tüketicisinin olumlu geri bildiriminin markanın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladığını söyleyebiliriz. Marka dijital pazarlama faaliyetlerini doğru tüketici kitlesine yönlendirdiğinde kazanım elde etmiş olacaktır. Bu da elbette doğru influencer seçimi ile mümkün olur.

Turizm sektöründe markanın bilinir olması için yalnızca popüler arama motorlarına reklam vermek potansiyel müşteri oluşturmak için yeterli bir hareket olmuyor. Markanın hedef müşteri tarafından bilinir olması gerekiyor. Bu noktada devreye giren influencer’lar markanın tanıtımını yapar ve takipçi kitlesinde marka bilinci de oluşturur. Bu yöntemin etkili ve kısa zamanda sonuç verdiğini söylememiz de mümkün.


Covid-19 ile Turizm ve Influencer İlişkisi Güçlendi

Pandemi süreci ile birlikte koşulları mümkün olanlarımızın birçoğunun vakti evde geçmeye başladı ve kendimizi dijital bir dünyanın içine doğmuş bulduk. Günün getirdiklerine ayak uydurmaya çalışırken bu süreçten sonra hayatımızın ne şekilde değişikliklere maruz kalacağını da düşünmeye başladık. Markalar dijital pazarlamanın sağladığı avantajlar ile faaliyetlerine devam ettiler. Ancak turizm süreçten en çok etkilenen ve sonucu merak uyandıran sektörlerden birisi oldu. Diğer yandan etkilerine bakacak olursak dijital pazarlama faaliyetlerinde influencer marketing’e yer veren markaların bu süreçten daha olumlu sonuçlarla çıkacaklarını da söylemek mümkün görünüyor.

Bu içerik de ilginizi çekebilir:

Turizmin Farkındalık Sahibi 6 Akımı: Aşırı Turizm, Sürdürülebilir Turizm, Sorumlu Turizm, Eko Turizm, Jeoturizm, Gönüllü Turizmi

Yorum (0)
Yorum Bırak