İlgi Çekici Bir Kurumsal Etkinlik İçin 9 Yaratıcı Öneri

Toplantılardan partilere kadar oldukça geniş bir konsepte sahip olan kurumsal etkinlikler, bir şirketin çalışanları, müşterileri ya da iş ortakları için organize edilebilir. Çok sayıda sebepten ötürü kurumsal bir etkinlik düzenleyebilirsiniz. İlişkilerinizi güçlendirmek, para kazanmak, yeni ürününüzü tanıtmak ya da müşteri kazanımı için kurumsal bir etkinlik organize edebilirsiniz. Ancak hedefinize ulaşabilmeniz için organize ettiğiniz o etkinliğin ses getirmesi oldukça önemli. Bu noktada sizlere işinize yarayacak birkaç yaratıcı öneri paylaşmak istedik.

1 – Bir Amaç Belirleyin

Kurumsal bir etkinlik düzenlemenin ilk adımı bir amaç belirlemekle başlıyor. Çalışanlarınızı ödüllendirmek için mi yoksa potansiyel yatırımcılarla iletişim kurmak için mi bir organizasyon düzenlemek istiyorsunuz? Etkinliğin amacı, ne tür bir etkinlik düzenlemeniz gerektiğini ve kimleri davet edeceğinizi belirlemeniz açısından önemli.

2 – Etkinliğinizin Temasına Karar Verin

Amacınızı belirledikten sonra sıra etkinliğin temasına karar vermeye geliyor. Konferans, toplantı, açık arttırma, ödül töreni, kahvaltı, seminer… Seçeneklerin ucu oldukça açık. Bu noktada tema içinde tema belirlemeniz gerebilir. Örneğin bir kahvaltı organize etmeye karar verdiniz. Bu kahvaltının da eğlenceli bir teması olursa, etkinliğiniz o kadar ilgi çekici bir hal alır.

3 – Bütçenizi Biraz Gevşetin

Yapacağınız her harcamanın, şirketinizin yatırım getirisini gösterebilmeniz için bir fırsat olduğunu bilmenizi isteriz. Buna her şeyi dahil edin. Yani elbette standart bir organizasyon bedeli olacak ancak etkinliğin ruhunu belirleyecek bir obje de kullanabilirsiniz. Belki bu sizin için sıra dışı bir maliyet olacaktır ancak sonrasında etkinliğinizin konuşulmasını sağlayacaktır.

4 – Doğru Mekanı Seçmeye Çalışın

Başarılı ve ilgi çekici bir etkinliğin anahtarı, doğru mekanı seçebilmekten geçiyor. Seçeceğiniz mekan konuklarınızı rahatça ağırlayabileceğiniz ve davetli-çalışan kişilerin rahatlıkla ulaşabileceği bir yer olmalı. Ayrıca mekanda birkaç dikkat çekici özellikler olması harika olabilir. Mesela manzaralı bir çatı terası ya da otantik bir bodrum katı

5 – Etkinliğinizin İçeriği İlham Verici Olmalı

Etkinlik türünüze göre içeriğinizi oluşturabilirsiniz. Belki de içeriğiniz sıkıcı satış rakamlarından oluşuyor olabilir. Ancak bunu ilham verici şekilde sunmak tamamen sizin elinizde. Bunun için davetli kitlenizi analiz etmeniz gerekiyor. Mesela orta yaşlı ve çoğunlukla erkek olan bir davetli listeniz varsa, etkinliğinizi bir golf sahasında düzenleyebilirsiniz.

6 – Dikkat Çekici Bir Konuşmacı Bulun

Etkinliğinizin kilit noktalarından biri de konuşmacınızdır. Eğer organizasyonunuz potansiyel müşteri kitlesi için yapılıyorsa, kesinlikli ünlü bir ismi konuşmacı olarak çağırmalısınız. Eğer potansiyel yatırımcılar içinse de sektörde bilinen ve saygı gören birini konuşmacı olarak davet edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bulunduğunuz sektöre hakim, belli başarılar elde etmiş ilham verici kişiler de konuşmacınız olabilir.

7 – Acil Durum Planlaması Yapmayı Unutmayın

Fikir beyan etmekten ve sınırlarınızı zorlamaktan çekinmeyin. Sonuçta şirketiniz uzun zamandır sektöründe hizmet veren ve ayakta duran bir şirket. Biraz heyecan verici fikirlere açık olmalısınız. Belki daha zorlayıcı ve maliyetli olacaktır ancak geri dönüşümünü fazlasıyla alacaksınız. Elbette kontrolü de elden bırakmayın ve son ana kadar çıkabilecek her türlü aksiliğe karşı ikinci bir planınız olsun.

8 – Etkinliğinizi Değerlendirmeyi İhmal Etmeyin

İnsanlar etkinliğinizden keyif aldı mı, mutlaka geri bildirimlere önem verin. Belki etkinlik sonunda davetliler için bir anket oluşturabilirsiniz. Maliyet karşılaştırmalarını da kendi içinizde kalemlere ayırıp ölçün. Tam somut değerler elde edemeseniz bile yaptığınız etkinliğin iyi bir fikir olup olmadığını anlayabilirsiniz.

9 – Profesyonel Destek Alın

H.I.S. Türkiye olarak, kurumsal hizmetler kapsamımız ile tüm bu saydığımız her şeyi gerçekleştirebilirsiniz. İster yurt içinde ister yurt dışında, nerede olursa olsun hayalinizdeki etkinliğinizi organize edebilirsiniz. Teknik detaylardan eğlenceli fikirlere kadar A’dan Z’ye tüm organizasyonunuzu başarı ile tamamlamak için bizimle iletişime geçmeyi unutmayın!


Etiketler: kurumsal-etkinlik , his-turkiye

Diğer Haberlerimiz

Mobilefest Lansmanı Gerçekleşti

21-24 Kasım 2019 tarihleri arasında Avrasya Gösteri Merkezi’nde gerçekleşecek olan Dünyanın İlk Mobil Uygulama Fuarı Mobilefest’in lansmanı geçtiğimiz günlerde Ruby İstanbul’da gerçekleştirildi. Lansmana sektörün pek çok önemli isimleri katıldı. Katılımcı . . .

DEVAMINI OKUYUN

Japonya Seyahatiniz Öncesinde Bilmeniz Gereken 7 Şey

Dünyanın en büyüleyici ülkelerinden biri olan Japonya, köklü geleneklerini kusursuz teknolojiyle harmanlayan enteresan bir deneyim sunuyor misafirlerine. Bambaşka bir kültürle tanışacağınız Japonya’da, eşsiz doğa manzaralarına da şahit olacaksınız. Ancak . . .

DEVAMINI OKUYUN