Temassız Seyahat: İş Seyahatlerinin Geleceği

Temassız Seyahat: İş Seyahatlerinin Geleceği

Bazı ülkeler yavaş yavaş normalleşmeye başlamışken koronavirüs hala gezginler ve iş seyahati yapanlar için önemli bir sorun. Özellikle şimdilerde yurt dışı yolculukları birçok faktöre bağlı; farklı ülkelerin kısıtlamaları hafifletmeleri-ağırlaştırmaları, hükümet protokolleri ve düzenlemeleri ve yeni hijyen ve güvenlik standartları gibi. Yolculuklarımızın doğasını değiştirmek için biyometri, yapay zeka ve dijital kimlik yönetimi gibi bir dizi temassız teknoloji gelişmelerinin gerçekleşiyor olması merak uyandırıcı bir konu gibi görünüyor. Her ne kadar bu teknolojik gelişmeler yeni olmasa da; pandemi seyahat endüstrisinde farklı teknolojilerin benimsenmesini de hızlandırdı.

Seyahat Endüstrisinde Arama ve Rezervasyonda Yenilikler Gelecek

Tüm seyahatler detaylı arama ve rezervasyon aşamasıyla başlar. Öncelikle, önümüzdeki aylarda burada ne tür değişiklikler görmeyi bekleyebileceğimizi düşünmeliyiz. Hızlı hareket etmenin önemli olduğu zamanlardayız; çünkü pandemi dolayısıyla seyahat alışkanlıkları ve kısıtlamaları değişmeye devam edecek gibi gözüküyor. Örneğin hangi ülkelerde kısıtlamaların devam ettiğini araştırarak; konaklama endüstrisinin hangi standartları uyguladığı; ve sosyal mesafe için yerel düzenlemelerin ne anlama geldiği gibi konular hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Seyahatler Planlamasının Yeni Ortağı: Yapay Zeka

Son zamanların yükselen teknolojik yıldızı ise yapay zeka. Yapay zeka gibi kapsamlı yazılımların yardımcı olabileceği en iyi yerlerden biriside hiç süphesiz seyahat endüstrisidir. Müşterilerin onayını aldıktan sonra turizm şirketleri, müşterilerinin tercihlerini daha iyi tanımak için bilgileri paylaşmak için birlikte çalışabilir; seyahat sağlayıcılarından, satıcılardan ve destinasyonlardan hızlı bir şekilde veri ve bilgilerine erişebilir. Üstelik bu yenilikler doğrultusunda seyahat aramaları daha açık ve daha az doğrusal, daha sezgisel, daha kişisel ve her zamankinden daha bilgilendirici hale gelecek.


Pandeminin bir sonucu olarak gezgin tercihlerinin zaten değiştiğini görüyoruz. Normalde uzun mesafeli bir seyahate çıkan kişiler artık araba ile veya kısa mesafeli bir uçuşla ulaşabileceği tatil yerleri arıyor. Gezginlerin taleplerini daha iyi anlamak ve arama verilerinden bu tür içgörüleri kullanmalarına yardımcı olmak isteyen uluslararası seyahat şirketleri,  dünyanın dört bir yanındaki araştırma şirketleri, teknoloji ve yazılım şirketleriyle ortaklaşa çalışmalar yapmaya başladı.

Tatil Kredisi ve Taksitli Ödeme Seçenekleri Seyahatlere Olan İlgiyi Arttırıyor

Yapay zeka gelişmelerinin yanı sıra anında kredi ve taksitle ödeme gibi ödemelerdeki yeni yenilikler, gezginlere güven aşılamaya yardımcı oluyor. Bir seyahatin maliyetini birkaç aya yayma seçeneği sunarak, gezginler için büyük ön ödemeler azaltılabilir. Bu yıl yapılan bir ankette taksitle seyahat satın almaları, hem genç gezginler arasında hem de tüm yaş kategorilerinin üçte ikisinde son derece popüler oldu. Gezginler seyahat tercihlerini riske atmamaya çalışırken bu yenilikler daha da popüler hale gelebilir.

Yolculuk Öncesi Aşamada Temassız Teknolojiler Ufukta

Ancak sektörü yeniden tanımlayan kavramlar arasında temassız seyahat belki de en önemlisi. Pandemi döneminde birçok tüketici için temassız ödemeler veya bir mobil uygulama temassız teknolojiler ürünlere ve hizmetlere erişmenin ana yolu haline geldi.

Örneğin Çin'de temassız teknolojinin etkisini görebiliriz; Çin bu noktada karantinayı ilk uygulayan ülke ve seyahati yeniden başlatan ilk ülke. Nitekim CapGemini isimli bir Fransız şirketi, Çin menşeili markaların ve perakendecilerin temassız perakende kavramını nasıl benimsediklerini araştırdı. Ve sonuçlar şaşırtıcıydı, birçok şirket temassız parekendeciliği başarıyla sürdürmeye devam ediyordu.


Temassız alışveriş, özellikle seyahat acentelerinde tatil rezervasyonu yapmak söz konusu olduğunda kesinlikle yardımcı olabiliyor. Fakat havalimanlarında veya başka temas noktalarında birçok insanın bir arada bulunduğu yerler bulunuyor. Bunu en aza indirgeyecek temassız seyahat teknolojileri güvenle seyahat etmek isteyen yolcuları rahatlatacak bir seçenek gibi gözüküyor.

Aslında, temassız seyahat fikri yolcu terminale ulaşmadan önce bile uygulanabilir. Bulut teknolojisi sayesinde hem bagaj hem de yolcular artık evlerinden, otellerinden veya iş yerlerinden check-in yapabilir duruma geldiler. Havalimanlarında sosyal mesafe devam ettiği için, terminalden sorunsuz bir yolcu akışını sürdürmek adına 'havalimanı dışı check-in' çok önemli olacağa benziyor.

Temassız Tatil: ''Yeni Normal'' Sürecinde Tatil Yapmak içeriğimizi okuyarak temassız tatil hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz. 

Temassız Seyahat ve Havaalanı Deneyimi Yaygınlaşacak

Pandeminin etkisiyle terminale vardığınızda, otomatik cihazlar ve biyometri, kontrolleri yoğunluğu azaltarak yolculuğu kolaylaştırmaya yardımcı olurken, düşük temaslı arayüzler de temas noktalarını en aza indirecek. Örneğin Amadeus isimli seyahat yazılım şirketeti, temassız check-in ve bagaj teslim hizmeti sunmak için Norveç'in 44 devlete ait havaalanını işleten firma olan Avinor ile ortaklık kurdu. Bu temassız teknoloji, yolcuların uçuş için uzaktan check-in yapmalarına, cep telefonlarına biniş kart kodlarını almalarına ve çanta etiketini yazdırmak için bir kupon görevi görerek dokunmatik bir check-in deneyimi sunmalarına olanak tanıyor. 


Bu gelişmeler doğrultusunda temassız seyahat ve temassız iş seyahatleri belki de çok yakında gerçekleşecek. Yakın gelecekte bir yolcu güvenlikten, biniş kapılarından ve bekleme salonundan geçip gitmeden başka bir şehre veya ülkeye kolaylıkla seyahat edebilir hale gelebilecek.