İş Seyahati Programlarınızı İyileştirmenin 5 Yolu

İş Seyahati Programlarınızı İyileştirmenin 5 Yolu

Pek çok şirket veya KOBİ, pandemiden sonra seyahat programlarını günümüze uyarlamak veya daha iyi bir hale getirmek için harekete geçti. Her gün güncellenen seyahat protokolleri, iş seyahatlerinizi planlarken sizi ikilemde bırakabilir. Oysa ki iş seyahati programlarınızı iyileştirmek sandığınız kadar zor değil. Gelecekteki iş seyahatleri planlarınızı iyileştirebilmeniz için derlediğimiz bu içerik, ister yurt içi isterseniz de yurt dışındaki iş seyahatlerinize hazırlanmanız için bir klavuz görevi görecektir. Keyifli okumalar.

1- Önceden Rezervasyon Yapmak İş Seyahatini İyileştirmenin İlk Adımıdır

Gideceğiniz otel veya tesis için önceden rezervasyon yapmak, seyahat programınızı daha ayrıntılı planlamanıza yardım edecektir. Önceden rezervasyon yaparak iş seyahatleriniz için zamandan tasarruf edebilir ve aynı zamanda en uygun uçuşları ve konaklama seçeneklerini de araştırabilirsiniz. İş seyahatlerinde de erken rezervasyon yapmak, daha ucuz maliyetlerden ve sezonluk fırsatlardan yararlanmanıza da olanak tanır. Örneğin önceden rezervasyon yaptırmanız gereken iş seyahatinizin en önemli unsurlarından biri de havalimanındaki park yerinizdir. Seyahatinizden önce havalimanında park yeri araştırmanız, oraya vardığınızda aracınızı nereye park edeceğiniz konusunda düşünmenize gerek kalmadan havalimanına kolayca gidebilmenizi sağlayacaktır.

2- Verilerinizi Her Zaman İnceleyerek Kontrolü Elinizde Tutun

Şirket seyahatlerinizi planlarken yararlanabileceğiniz zaman odaklı denetleme sistemleri masraflar konusunda kontrolü tamamen elinizde tutmanıza yardımcı olabilir. Şirket seyahatlerinizin plan ve politikalarınıza uygun şekilde gerçekleşip gerçekleşmediğini inceleyen raporlar, tercihinize göre günlük, haftalık ve aylık şekilde çıkarılabiliyor ve size sunuluyor. Siz de her yaptığınız işlemin ardından bir rapor veya verileri izleyebiliyorsanız size iyi bir haberimiz var; iş seyahatine çıkan çalışanlarınızın seyahatlerde yaptığı rezervasyonların ve harcamaların detaylarına ulaşabilirsiniz. Bir HIS Travel ürünü olan HISgo uygulaması sayesinde, sağlam bir veri analizi çözümleri ve raporlamalarıyla iş seyahatlerinizdeki harcamaları izleyebilir ve verilerinizi inceleyerek harcamalarınızı optimize edebilirsiniz.


3- Uçak Bileti Seçeneklerini Gözden Geçirerek Seçeneklerinizi Değerlendirin

İş seyahatlerinizi iyileştirmenin bir başka yolu da çalışanlarınızın şirketin tercih ettiği havayolu şirketlerinden rezervasyon yapmaya teşvik etmek olmalıdır. Çünkü planların hızlı bir şekilde değişmesi durumunda çalışanların yalnızca esnek iptal politikaları ve iade edilebilir fiyatlar sunan seyahat sağlayıcılarından rezervasyon yapmasını gerekebilir. Harcamayı optimize etmek için kullanılmayan havayolu puanlarından nasıl yararlanılacağına ilişkin bilgileri bu noktada çalışanlarınızla paylaşmasınız maliyetlerden tasarruf etmek adına doğru bir tercih olacaktır.

İş Seyahatleri İçin En Uygun Uçak Bileti Nasıl Bulunur? adlı içeriğimizi inceleyerek konu hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz. 

4- Kendiniz veya Çalışanlarınızın Güvenliği İçin İş Seyahati Sigortasını Programlarınıza Dahil Edin

İş seyahatlerinizden önce hem çalışanlar hem de kendiniz için gerekli önlemleri almazsanız, kazalar ve acil durumlar yüzünden iş seyahatiniz sekteye uğrayabilir. İş seyahati sigortası yaptırarak, cihazlarınızı ve şirket varlıklarınızı hırsızlık ve kayıplardan koruyabilir, ayrıca bir yaralanma veya hastalık, hatta kaçırılan bir uçuş durumunda kendinizi de sigorta sayesinde koruma altına alabilirsiniz.


5- Gittiğiniz Yerlerin Güvenlik Prosedürleri Hakkında Bilgi Sahibi Olun

İş seyahatlerinizde güvenliğinizi global ve her gün güncellenen verilerle sağlayarak kusursuz bir şekilde organize edebilirsiniz. Örneğin gittiğiniz ülkelerde meydana gelen ya da gelebilecek olan risk durumlarını seyahatiniz öncesinde ya da seyahatiniz sırasında öğrenmeniz mümkün. Nasıl mı? HIS Mobile Messenger uygulaması; gideceğiniz ülkeye dair tüm risk durumlarını tek tıkla görebileceğiniz, risk durumlarının ayrıntılarını rapor olarak indirebileceğiniz ve seyahatinizi daha güvenli planlayabileceğiniz üst düzey risk yönetimi sistemidir. Farklı paket içeriklerine sahip HIS Mobile Messenger ile ister kendiniz isterseniz de profesyonel seyahat danışmanlarının yönlendirmeleriyle seyahatinize dair tüm risk faktörlerinden anında haberdar olabilirsiniz.

Bu içerik de ilginizi çekebilir: 4 Adımda İş Seyahatlerinde Risk Yönetimi Nedir?


Bonus: İş Seyahati Programlarınızı HIS Travel ile İyileştirmeniz Mümkün!

Japon kalitesi anlayışıyla kendi adınıza iş seyahatlerinizin organize edilmesine ve seyahat programınızı iyileştirmek için neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Şirketiniz ile gerçekleştireceğiniz kurumsal seyahatlerin yolculuk, konaklama, masraf yönetimi ve denetim gibi birçok aşamasını bir HIS Travel hizmetleriyle çözüme kavuşturabilir ve mükemmel hale getirebilirsiniz. HIS Travel'ın iş seyahati hizmetleri sayesinde dünyada 185’ten fazla ülkede, 500.000 üzerinde anlaşmalı otel ve uygun fiyatlı uçak bileti seçenekleri, risk seyahati yönetimi hizmeti ve daha fazlası parmaklarınızın ucunda!

Yorum (0)
Yorum Bırak