
İş Seyahatlerinde Risk Yönetiminin Gerekli Olduğunu Gösteren 5 Şey
4 Adımda İş Seyahatlerinde Risk Yönetimi Nedir? adlı içeriğimizde risk yönetimi hakkında merak edilenleri derlemiştik. İş seyahatlerinde risk yönetiminin gerekli olduğu ise yadsınamaz bir gerçek halini aldı. Bu doğrultuda iş amaçlı seyahat edenleri güvende tutmak için dünyanın dört bir yanındaki şirketler farklı seyahat politikalarına sahip olabilir ve iş seyahatlerini yönetmek için farklı araçlar kullanabilirler. Ancak hepsinin ortak bir noktaları vardır: şirketler çalışanlarını güvende tutmak isterler. Özellikle iş seyahati riskleri kesin olaylara bağlı değildir. Seyahat riskleri; terörist saldırılar, salgın hastalıklar, doğal afetler ve dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelebilecek günlük olaylara ve trafik kazalarına kadar çeşitlilik gösterebilir. Peki iş seyahatlerinde risk yönetimini neden önemlidir ve risk yönetimini planlamak ne şirketlere ve çalışanlara ne gibi faydalar sağlar?
Etkili bir seyahat riski yönetimi planı geliştirmek için birçok önemli nokta vardır. Gelin şimdi iş seyahatlerinde risk yönetiminin gerekli olduğunu gösteren 5 maddeyi inceleyelim.
1- Risk Değerlendirmesi ile Güvenli İş Seyahatleri
İş seyahatine çıkmadan önce seyahat pazarları için genel bir risk değerlendirmesi yapılması gerekir. Çalışanlarınız yalnızca güvenli kabul edilen ülkelere seyahat etse bile araştırma yapmalı, riskler değerlendirmeli ve bunları azaltmanın ve hafifletmenin yollarının düşünülmesi gerekmektedir. Seyahat risklerinin birkaç olumsuz özelliği vardır; çünkü riskler sürekli değişmektedir. Örneğin belirli bir ülkedeki seyahat risklerinin olasılığı; yılın hangi zamanında o ülkeye gittiğinize, mevcut siyasi ortama ve daha fazlasına göre değişebilir. Bu durum çalışanlarınızı bir iş gezisine gönderdiğinizde, orada olmayan riskleri gözden kaçırmadığınızdan emin olmak için fazladan araştırma yapmanız gerektiği anlamına gelir.
2- Seyahat Riskleri Hakkında Çözüm Üretmenin Anahtarı: Eğitim ve Öğretim
Tüm riskleri değerlendirdikten sonra, bu bilgilerin bir kısmını çalışanlarınıza aktarmanın zamanı gelmiştir. Potansiyel olarak karşılaşabilecekleri tüm önemli riskleri hakkında bilgilendirilmeler sunulmalı ve nasıl yanıt verecekleri konusunda eğitim verilmesi sağlanmalıdır. Doğru eğitimi almak, kritik durumdaki bir yolcunun hayatını kurtarabilir hatta ilk etapta olayların olmasını da önleyebilir. Yolcular, ziyaret ettikleri ülkenin kültürüne, kurallarına veya yasalarına aşina olmadıkları için olumsuz durumlarla karşılaşabilirler.
3- Seyahat Politikanıza Hassasiyetle Oluşturulmuş Güvenlik Kriterleri ile Güvende Olmak
Güvenmediğiniz belirli bir havayolu var mı? Araştırmanız, çalışanlarınızın seyahat ettiği şehirde toplu taşıma kullanmanın özellikle güvenli olmadığını gösterdi mi? Yolcularınızın kalmasını istemediğiniz riskli mahalleler var mı? Tüm bu kısıtlamaların seyahat politikanıza eklediğinizden emin olmalısınız. Akıllı seyahat rezervasyonu araçları, seyahat politikanızı oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Konu hakkında detaylı bilgi almak için İş Seyahatlerinizde Online Rezervasyon Sistemi Kullanmanın 5 Faydası adlı içeriğimize göz atabilirsiniz.
4- Her Zaman İletişimde Kalmak
İletişimin listemizde dördüncü sırada olduğuna bakmayın; bir seyahat risk yönetimi stratejisi uygularken dikkate alınması gereken en önemli şey değilse de en çok üzerinde durulması gereken şeylerden birisi de iletişimdir. Çalışanlarınız, iletişim noktalarının kim olduğunun ve onlara nasıl ulaşabileceklerinin farkında olmalıdır. Onlarla fiziksel olarak birlikte olmayacağınız için, aranızdaki iletişimin sorunsuz olduğundan ve ihtiyaç duydukları anda yardım sağlayabileceğinizden emin olmanız gerekir.
5- Beklenmeyen Risklere Karşı Seyahat Sigortası
Seyahat riski yönetiminin seyahat riskini ortadan kaldırma olarak adlandırılmamasının nedeni, bazı şeylerin olmasını engellenemeyecek olmasından kaynaklanmaktadır. Yapabilecek en doğru şeylerden birisi iş seyahati konusunda uzmanlaşmış yerlerden hizmet almak ve risklere karşı sigorta seçenekleri gözden geçirmektir.
Daha fazla bilgi almak için Koronavirüs Kapsamlı Yurt Dışı Seyahat Sigortası Hakkında Bilmeniz Gerekenler adlı içeriğimize göz atın.
Peki Akıllı Bir İş Seyahati Rezervasyon Aracı, Risk Yönetimi Planı Oluşturmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?
- Seyahat Politikanızı Optimize Etme: Akıllı kurumsal seyahat rezervasyonu araçlarının bir numaralı avantajı, gezginlerin memnuniyetini ilk sıraya yerleştirip seyahat politikası uyumluluğunu arttırmış olmalıdır. İster kendiniz isterseniz de çalışanlarınıza için rahat ve kullanışlı seçenekler sunduğunuz sürece, çalışanlarınızın belirlediğiniz kurallara uyma olasılığı yüksektir. Bu da size seyahat risklerini azaltma konusunda daha fazla kontrol sağlayacaktır.
- Şeffaflık: Otomatik rezervasyon araçlarının bir diğer büyük yararı da şeffaf olmalarıdır. Çalışanlarınızı izlemenize ve herhangi bir zamanda tam olarak nerede olduklarını bilmenize olanak tanırlar. Fakat şeffaflık maddesi çalışanlarınızı sürekli gözetim altında tuttuğunuz anlamına gelmemektedir. Şeffaflık hem iş verene hem de çalışana doğru miktarda görünürlük sağlar, böylece bir kriz durumunda, yolcuları takip edebilir ve güvenliklerini sağlamakta destek alabilirsiniz.
- 7/24 Seyahat Desteği: Yolcu güvenliği söz konusu olduğunda iletişimin önemine değinmiştik. Akıllı rezervasyon araçları paha biçilmez bir iletişim özelliğine sahiptir: 7/24 seyahat desteği sağlarlar, böylece müsait olsanız da olmasanız da çalışanlarınız her zaman biriyle iletişim kurabilir. Çünkü çalışanlarınızın yardım için başvurabileceği güvenilir bir ortağa sahip olmak, etkili seyahat riski yönetimi için çok önemlidir. Bir krizle karşı karşıya kaldıklarında, gezginler kendi ana dillerinde konuşabilecekleri bir irtibat noktasına sahip olmalıdır.
Seyahat Riski Yönetimi Planınızı Uygulamaya Hazır Mısınız?
Bir seyahat risk yönetimi planı geliştirmek ve uygulamak için çaba harcamak, uzun vadede karşılığını verecektir. İster ofis kafeteryasında sohbet ediyor isterseniz de dünyanın diğer tarafındaki müşterilerle tanışıyor olun, her şirket çalışanlarını mutlu ve güvende görmek isteyecektir. Beklenmedik bir durum olduğunda krizi yönetmeyi çalışmak yerine; ilgili tüm riskleri değerlendirdiğinizden, çalışanlarınızı eğittiğinizden ve seyahat politikanızı oluştururken güvenliğe odaklandığınızdan emin olmanız oldukça önemlidir.
Peki risk yönetimi konusunda doğru bir hizmet aldığınızdan nasıl emin olabilirsiniz? HIS Travel ve iş seyahati platformları ile siz ve çalışanlarınız Japon kalitesi anlayışıyla güvende. Siz de bizimle iletişime geçerek risk yönetimi hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.
Yorum Yap