
Covid-19 Döneminde İhtiyaç Duyulan Kurumsal Seyahat Çözümleri
Birçok ülke COVID-19 eğrisini düzleştirmeye ve düz tutmaya
devam ederken, dünyadaki bazı pazarlar yavaş yavaş açılmaya başladı ve yeni
seyahat türlerinin tohumları atıldı. Pandemiden önce, iş amaçlı
seyahat edenlerin yarısından fazlası, şirketin seyahat politikası programı
dışında seyahatleri için rezervasyon yaptırırdı. Gelecekte ise bu durum
muhtemelen çok farklı olacak. Çalışanların, güvenliklerini sağlamak ve seyahat
ettikleri destinasyondaki durum hakkında güncel kalmak için şirketlerinin tercih
ettiği kanallar aracılığıyla seyahat rezervasyonu yapmaları gerekecek.
Gelecekte iş seyahatleri yalnızca seyahat yöneticiler
tarafından kapsamlı bir şekilde izlenmekle kalmayacak, aynı zamanda kurumsal
politikalar sürekli değişen bir ortamda gelişecek kadar da çevik olacak.
Örneğin, bir ülke için risk seviyesi ne kadar artarsa, o destinasyona yapılan
her yolculuk, yönetici seviyesindeki personelin, İK'nın veya uygun risk
yönetimi sürecinin onayından geçmek zorunda kalabilir. Bunu verimli bir şekilde
yönetmek için şirketler, gerçek zamanlı tepki verebilecek araçlara ihtiyaç duyacaktır.
Artık iş seyahatlerinin anahtarı bu pragmatik yeniliklerdir.
Şirketlerin bir pandemi çağında iş seyahati için doğru yönergelerden yararlanmasına yardımcı olmak için ipuçları belirledik. Bu ipuçları, kapsamlı bir iş seyahati politikası tasarlamak için yardımcı olmayı, bunu yönetmek için bir strateji oluşturmayı ve şirketlerin bunu yapmak için doğru araçlara sahip olmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
İhtiyaçların ve Hedeflerin Belirlenmesi
Bir seyahat politikası tasarlamanın ilk adımı, çalışanlarınızın ve işletmenin ihtiyaçlarını anlamaktır. Bunu, çalışanların
mevcut seyahat politikalarıyla ilgili neleri sevip neleri sevmediğini ortaya çıkartacak bir araştırma sayesinde yapabilirsiniz. İş önceliklerini
değerlendirebilir ve CEO'ları, COO'ları ve CFO'ları ortak bir hedefe göre yönlendirebilirsiniz. Hedeflerinizi belirlediğiniz taktirde çalışan güvenliği, büyüme veya maliyet
minimizasyonu hakkında çelişkili görüşler kalmayacaktır. Ayrıca, kurumsal
seyahat yönetimi birden fazla karmaşık işin üstesinden geldiğinden,
çalışanların sorularını ve endişelerini önceden yanıtlanabileceği bir plan oluşturmak oldukça önemlidir.
Seyahat Yönetimi Süreçlerinde Şeffaf Olmak
Seyahat politikasının temellerini attıktan sonra, çalışanlara net bilgiler sunulmalıdır ve çalışanlar, bu politikayı kolayca anlayabilmelidir. Kısa ve net bir direktifler sayesinde çalışanlar seyahatlerini daha rahat yapabilirler. Bunun yanı sıra iş seyahati prosedürü, ekipler ve ofisler genelinde şirket kültürü ile tutarlı olmalıdır - yani önceden tanımlanmış seyahat sınıfı ve otel konaklamaları ayarlanmış olmalıdır. Ayrıca kurumsal seyahat politikası, seyahat harcamalarını en aza indirmeli ve aynı zamanda çalışanların kendilerini güvende, değerli hissetmelerini sağlamak ve üretkenliği artırmak için yolcuların refahını dikkate almalıdır.
Teknolojiyi İş Seyahati Politikasını Yansıtacak Şekilde Uyarlama
Seyahat politikası oluşturduktan ve yürürlüğe aldıktan sonra
sıra uygulamaya gelir. Doğru araçlara yatırım yaparak, gecikmeleri ve
sıkıntılı noktaları azaltarak bunu eyleme geçirmek oldukça kolay olacaktır.
HISgo gibi tamamen entegre bir çözümü kullanarak, uçak bileti, otel rezervasyonu, tren
biletleri ve araba kiralamaya kadar çalışanlarınızın ihtiyaç duyduğu her şeyi
iş seyahatlerine dahil edebilirsiniz.. Birden fazla platformla uğraşmaya gerek
kalmadan, her alan için politikanızla uyumlu parametreler ayarlayabilirsiniz.
Uçtan uca rezervasyon ve gider yönetimi ile, maliyet kontrolünü
etkinleştirebilir, süreçleri ve yolcu takibini kolaylaştırabilirsiniz. Ve son
olarak, mobil ortamda tek bir uygulama aracılığıyla çalışanlar tek bir uygulamada seyahat planlarını
ve harcamaları görebilecek, rezerve edebilecek, kontrol edebilecek,
değiştirebilecek ve iptal edebilecektir. Çalışanların güvenliğini sağlayan bir kurumsal seyahat politikası uygulandığında, şirketlerin COVID-19 ortamında seyahati yönetmek için
atabilecekleri birçok adım olacaktır.
Her İş Seyahati İçin Çalışan Sayısını Optimize Etme
Şirketler pandemi nedeniyle aynı uçuşta bulunabilecek çalışan sayısını
etkinleştirmeyi veya azaltmayı düşünebilir. Bu durum, çalışanlar ve şirket için riski
azaltmaya yardımcı olacaktır. Raporlar doğrultusunda bölgelerin risk durumlarına iş seyahatleri için özel bölgeler oluşturabilirsiniz. Seyahat yöneticilerinin, potansiyel
salgınların nerede meydana gelebileceğini bilmeleri gerekir, böylece
politikalarını uyarlayabilirler ve çalışanlar, seyahat düzenlemelerini şirket
politikasına uygun olarak oluşturabilirler. İşte tam da bu noktada risk yönetiminin şirketler için ne
kadar önemli olduğu da ön plana çıkıyor.
İş Seyahatlerinde Risk Yönetiminin Gerekli Olduğunu Gösteren5 Şey adlı içeriğimizi inceleyerek konu hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.
İş seyahatleri gelişim gösterdikçe şirketin ve çalışanlarının pandemiye karşı daha donanımlı olmasını sağlamak için iyi yapılandırılmış
ve esnek bir iş seyahati politikasına sahip olması gerekmektedir. Artık firmaların çalışanları ve işletmenin ihtiyaçlarını anlamak için
adımlar atmanın tam da zamanı. HISgo platformu ile, seyahat politikasındaki
değişiklikleri takip edebilir ve gelecekteki rezervasyon süreçlerinde uygunluk sağlayabilirsiniz. Çünkü tüm dünyada etkili olan pandemi yaşama ve hareket etme şeklini kalıcı olarak değiştirdi; şirketler iş seyahatlerini profesyonel destek ile optimize ederek bu durumdan yarar sağlayabilir. Eğer siz de HISgo avantajları hakkında daha fazla bilgi
edinmek için, buraya tıklayabilirsiniz.